برنامه جنگلانه با حضور مسئولین اداره کل منابع طبیعی، دوچرخه سواران ورزشی و انجمن‌های دوستدار منابع طبیعی و محیط زیست، در  پارک جنگلی گمبوعه برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امروز برنامه جنگلانه با حضور مسئولین اداره کل منابع طبیعی، دوچرخه سواران ورزشی و انجمن‌های دوستدار منابع طبیعی و محیط زیست، در پارک جنگلی گمبوعه اهواز برگزار شد.

همزمان با هشتمین سال برنامه ملی جنگلانه که به نام زنده نام «مه لقا ملاح» مزین شده بود و در جهت حمایت از توسعه و رشد جنگل‌ها و مراتع، «بزرگترین پویش مردمی دوچرخه سواری و کاشت نهال» با حضور مسئولان و جمع کثیری از اقشار مختلف مردم در پارک جنگلی گمبوعه حمیدیه برگزار شد.

این پویش که به همت انجمن‌های مردم نهاد خوزستان، گروه‌های دوچرخه سوار اهوازی، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان و اهواز، جامعه درختکاران خوزستان، گروه‌های خیریه، فرمانداری و نیروی انتظامی حمیدیه، هیات کوه نوردی و دوچرخه سواری خوزستان، بسیج منطقه، بخشداری و گروه‌های مردمی بخش گمبوعه و همکاری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و هلال احمر اهواز و برخی ادارات و ارگان‌ها برگزار شد مورد استقبال گسترده مردم و مسئولان به ویژه نونهالان و جوانان قرار گرفت.

در طرح جنگلانه اهواز حدود ۵٠٠ نفر از فعالان انجمن‌های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی، گروه‌های دوچرخه سوار و دوستداران طبیعت، مسیولین منابع طبیعی، مسبولین ادارت و نیرو‌های انتظامی شهرستان حضور داشتند و۵٠٠ نهال نارنج، شیشه شور و ختمی چینی غرس شد که بی شک ترویج این فرهنگ می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی داشته باشد.

در پایان مراسم، حاضران متفق القول وعده بعدی این عمل ارزشمند یعنی نهال کاری را پانزدهم اسفندماه روز درختکاری اعلام کردند و بر حضوری باقدرت تاکید کردند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.